خانه / دنیای خودرو / ۵ دلیل برای آنکه برلیانس H220 نخریم!
کاکوفایل

۵ دلیل برای آنکه برلیانس H220 نخریم!

در بازار خودروی کشور همواره اتومبیل‌های اقتصادی از فروش زیاد و طرفدارهای متعددی بدلیل قیمت مناسب برخوردار هستند. این گونه خودروها غالبا بر اساس اهدافی همچون استفاده طولانی مدت در کنار هزینه‌های جانبی پایین ساخته می‌شوند و دارای امکانات رفاهی متوسط و استانداردی نیز هستند. یکی از این مدل‌ها که در بازار بعنوان یک اتومبیل اقتصادی با پشتیبانی قوی از سوی پارس خودرو شناخته می‌شود، برلیانس H220 نام دارد.

این خودرو در حال حاضر در دو نمونه سدان و هاچ‌بک به فروش می‌رسد و در مقایسه با رقبای هم قیمت خود دارای چندین نکته مثبت و چندین نکته منفی است. حال در این مطلب با نگاهی دقیق‌تر به نکات منفی و نقاط ضعف نمونه هاچ‌بک این خودرو با نام H220، به بررسی چندین نکته مهم پیرامون عدم خرید این مدل توسط خریداران می‌پردازیم.

پیشرانه

یکی از نقاط ضعف این خودرو در این رده، پیشرانه و تولید نیروی خروجی است که بسیاری از خریداران از آن ناراضی هستند. در این مدل یک موتور چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی تعبیه شده است و قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه خواهد بود. شتاب صفر تا صد اعلامی از سوی سازنده این خودرو برابر با ۱۳.۰ ثانیه در نمونه دستی و در نمونه اتوماتیک برابر با ۱۳.۷ صدم ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر مطلق تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است که به عقیده کارشناسان عددی متوسط و رو به پایین عنوان می‌شود و نمی‌بایست انتظار شتابی عالی از این مدل داشت.

گیربکس ناهماهنگ ( در نمونه اتوماتیک )

طبق اعلام برخی رسانه‌ها، گیربکس AMT این خودرو توسط شرکت آلمانی GETRAG ساخته شده و مشخص است که با قدرت تولیدی و ابعاد این خودرو هماهنگی کامل و صحیحی را نخواهد داشت و دچار ضعف‌ها و تاخیری گاه و بی‌گاه در تعویض دنده است. در این نمونه بدلیل قدرت کم خروجی از سوی موتور، تنها گیربکس دستی مناسب بوده و دارای عملکردی بسیار بهتر نسبت به نمونه اتوماتیک خواهد بود.

کیفیت اجزای داخلی

از دیگر نکات منفی در این خودرو کیفیت اجزای داخلی است. متاسفانه طبق نظر اکثر خریداران و منتقدان، کیفیت اجزای بکار رفته در داخل کابین این مدل در اغلب بخش ها مناسب نبوده و از یک پلاستیک معمولی برای داشبورد و دیگر بخش‌ها استفاده شده است. در این قسمت برلیانس h220  نسبت به رقبای خود از کیفیت ساخت پایین‌تری به علت کیفیت بد داخلی برخوردار بوده و در جایگاه مناسبی قرار نخواهد گرفت.

نمای ظاهری عجیب

از دیگر نقاط ضعف این خودرو را می‌توان طراحی عجیب در بخش بیرونی عنوان کرد. چهره برلیانسh220 به اعتقاد علاقمندان کمی عجیب بوده و انتخاب این مدل از سوی خریداران بسیار سلقیه‌ای خواهد بود و سوالی که در این قسمت رخ می‌دهد بدین گونه است که آیا این ظاهر مورد پسند قرار می‌گیرد یا خیر! اما بیشترین انتقاد در نمای بیرونی این خودرو مربوط به طراحی چراخ‌های مخروطی شکل در قسمت جلو است که بسیار با رقبای خود متفاوت بوده و تعجب همگان را باعث شده است.

البته ظاهر خودرو همیشه امری سلیقه ای تلقی شده و به طور دقیق نمیتوان طراحی یک محصول را خیلی زیبا یا خیلی زشت عنوان کرد!

عدم دید کافی به اطراف و عقب

یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو، دید ناکافی به اطراف و عقب خودرو است. در این مدل، شیشه عقب کوچک طراحی شده و در اغلب اوقات، دوربین عقب از واجبات برای این خودرو محسوب می‌شود، زیرا اگر این امکان روی ندهد راننده در هنگام دنده عقب رفتن متوجه اجسام پشت خودرو به درستی نخواهد شد. از دیگر موارد منفی در این بخش دید به جناهین است، زیرا همانند عقب خودرو شیش های کناری نیز کوتاه و عریض طراحی شده و ستون‌ها به نحوی جلوی دید کافی را مسدود کرده‌اند و می‌بایست در هنگام چرخ به اطراف بسیار بیشتر احتیاط کرد.

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است، این خودرو از کیفیت ساخت نسبتا خوبی برخورار بوده و در مقایسه با سایر رقبای هم قیمت خود در بازار، کمی برتری را به خود اختصاص داده است و با چشم پوشی از موارد ذکر شده در این مطلب می‌تواند خودرویی مناسب برای استفاده روزمره در نمونه گیربکس دستی محسوب شود.

 

به سوپر گروه برلیانس بپیوندید

 

نوشته ۵ دلیل برای آنکه برلیانس H220 نخریم! اولین بار در چرخان پدیدار شد.

درباره ی 2po

۲ دیدگاه

  1. شماهم مثل ماشین ۳ قطعا ازمخالفان خودروهای چینی هستید اولا راجع به طراحی واینکه چینی ها طراحان بنامی راازآلمان ایتالیا وانگلستان انتخاب کرده اند وباهزینه های بالا این خودروهای زیبا (زیبا حداقل نسبت به خودروهای وطنی که سالهای متمادی ازطراحی ۳۰ ویا ۴۰ سال پیش فرانسه استفاده میکنند وخودشان چون طراح لازم ندارند هزینه شان کمترمیشود) اقدام به تولید میکنند دوما امروزه برندهای معروف هم اتومبیلهای صادراتیشان همه بی عیب نیستند وجای تعجب ندارد که نویسندگان شما مانند نویسندگان سایت ماشین ۳ هرکدام هزارویکدلیل میتراشید که مردم نخرند ومیخرند ونیز از جلوداشبوردایرادمیگیرید مگر وطنی ها جنس جلوداشبوردشان چرم است که میگویید پلاستیک خشک حالا اگر مشما ضخیم استفاده میکردند وخیلی ها فکرمیکردند چرم استفاده شده وبعدازمدتی میترکید خوب بود وثانیا هرجنسی باشد ۵ سال که عمرمفید یک خودرواست اگر باملاحظه استفاده شود ۱۰ سال هم تکان نخواهد خورد شما خودروهای چری که تا مدل ۹۱ درایران هستند ببینید کدامشان جلوداشبوردشان خراب شده سوما مهندسان انگلیسی به اندازه من وشما بیشتر میفهمند که کدام گیربکس برای این موتور مفیداست پس این دلایل الکی وچرت رانتراشید که فلان است وبهمان است امروز بااین وضعیت که واردات خودرو ممنوع است اگر روی الاغ هم موتوروگیربکس سوارکنند مردم خواهند خرید ودرکل نمیتوان پیشرفت چینی هارا انکارگرد که ماخودمان مگر دراین ۴۰ سال چه گلی به سراین ملت زده ایم که حالا بگوییم خودروچینی بداست نه جانم خودروسازهای چینی بااستخدام متخصصان اروپایی راه ۱۰ ساله رایکساله رفته اند درحالیکه ۳ شرکت خودرو مونتاژکن وطنی های ما بعداز۴۰ سال تازه برای سودبیشتر خودروچینی مونتاژ میکنند واگراین راه ادامه داشته باشد ۴۰ سال دیگر هم نمیتوانیم به چینی ها برسیم مگر آنها قطعات بدهند ماسوارکنیم آنهم اسمی از خودروسازهای ماندارد وچینی است ومردم خواهندگفت مونتاژ ایران

    • شما عصبی هستیا :))
      ما مغرضانه نمی نویسیم . چون روبات دوپو مطالب را بررسی و داده پردازی می کند. نویسندگان ما فقط در نقش تحلیل و تایید مطالب هستند. این خوانندگان دوپو هستند که مطالب دوپو و دیگر سایت ها را قضاوت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *