خانه / تکنولوژی / کاهش سهم سامسونگ و افزایش سهم اپل از بازار موبایل در سال ۲۰۱۸
کاکوفایل

کاهش سهم سامسونگ و افزایش سهم اپل از بازار موبایل در سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۷ نیز رو به پایان است و پیش بینی ها برای عملکرد شرکت های مختلف در سال ۲۰۱۸ انجام می شود. امروز یک پیش بینی جالب پیرامون تغییر سهم شرکت های مختلف در بازار موبایل منتشر شده است که خواندن آن می تواند دید خوبی به شما بدهد پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هر چند سامسونگ فروش بسیار خوبی را برای سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است و استقبال فوی از گلکسی اس ۸، اس ۸+ و نوت ۸ توانست به این شرکت کره ای کمک شایانی بکند اما پیش بینی می شود سهم سامسونگ از بازار موبایل در سال ۲۰۱۸ مقداری کاهش یابد .

طبق پیش بینی ها انتظار می رفت سامسونگ در سال ۲۰۱۷ بتواند سهمی ۲۰٫۵٪ از بازار موبایل را اختیار کند و طبق گزارشات جدید احتمال کسب سهم کمتری در سال ۲۰۱۸ هستیم و برای اولین بار در تمام ادوار شاهد افت سهم سالانه سامسونگ از بازار موبایل باشیم. البته این اولین بار در حقیقت سال گذشته و به سبب غیبت گلکسی نوت ۷ رخ داد که طبیعی بود اما امسال با فروش قوی گلکسی نوت ۸ تنها یک عامل می تواند دلیل افت سهم سامسونگ از بازار موبایل باشد.

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

شرکت های چینی با افزایش سهم خود از بازارهای مختلف، سهم شرکت های بزرگ را می بلعند. به گفته پروفسور تجارت دانشگاه بین المللی، Park Nam-gyoo چون پرچمدار اپل با سیستم اختصاصی خود رقیبی در زمینه سیستم عامل ندارد، سامسونگ در دنیای اندروید اما باید با رقبای چینی دست و پنجه نرم کند که سبب کاهش سهم آن می شود.

طبق پیش بینی ها سامسونگ موفق به فروش ۳۱۵ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۸ خواهد شد که این یعنی ۱۹٫۲٪ از سهم بازار. اپل با فروش ۲۳۴ میلیون دستگاه حدود ۱۴٫۳٪ شاهد رشد ۰٫۳٪ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ خواهد بود. همچنین برای رتبه های سوم و چهارم برندهای هوآوی و اوپو (Oppo) با سهم های ۱۰ ۷٫۸ درصد پیش بینی می شود.

البته تمام این ها بر اساس پیش بینی های انجام شده عنوان شده و شاید شاهد تغییراتی در این اعداد و ارقام باشیم. به نظر شما پایان سلطنت سامسونگ در اکوسیستم اندروید نزدیک است؟

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *