خانه / دنیای خودرو / وقتی دانگ فنگ H30 کراس از رقبا جا می ماند
کاکوفایل

وقتی دانگ فنگ H30 کراس از رقبا جا می ماند

دانگ فنگ H30 کراس به دست مشتریان رسید
با اینکه دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک هاچبک کراس چینی در بازار ایران بسیار محبوب ظاهر شده است و بعد از چند ماه، نسخه های صفر کیلومتر آن با سود مناسبی در بازار به فروش می رسد، ولی طبق گزارش مرکز ISQI از نظر کیفیت در سطح پایین تری از رقبا قرار دارد.

جالب است بدانید که H30 کراس به خاطر مشخصات فنی و امکانات در بازار ایران محبوب به حساب می آید و کمپانی دانگ فنگ هم بیشتری فروش H30 کراس را در بازه زمانی، برای بازار ایران تجربه کرده است. ولی در بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، دانگ فنگ H30 کراس تنها دو ستاره کیفی از ۵ ستاره را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که رنو ساندرو با چهار ستاره کیفی، برلیانس H300 با سه ستاره کیفی و پژو ۲۰۶ هم با سه ستاره کیفی اعلام وضعیت شده اند. همچنین مدیرعامل پارس خودرو اعلام کرده است که فرایند مونتاژ برلیانس H200 هم به شکلی است تا این خودرو هم سه ستاره کیفی را دریافت کند.
دانگ فنگ H30 کراس در سال ۹۵ تولید بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه را در ایران خودرو داشته و این شرکت در دو ماه ابتدایی سال ۹۶، سه هزار و ۲۶۵ دستگاه از این خودرو را مونتاژ کرده است. مسئله اصلی اینجاست که موتور دانگ فنگ H30 کراس همان TU5 است و بر روی ۲۰۶ سه ستاره کیفی هم نصب می شود. گیربکس H30 کراس هم با برند آیسین به ایران می آید که یکی از با کیفیت ترین قطعه سازان جهان است. لذا احتمال دارد که عدم موفقیت H30 کراس در بحث کیفیت به خاطر مونتاژ نه چندان دقیق ایران خودرو مرکزی باشد.

گروه مستند اسب بخار

درباره ی 2po

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *