خانه / تکنولوژی / هوآوی دومین برند پرفروش موبایل در دنیا شد، ۴۰٪ رشد سالانه
کاکوفایل

هوآوی دومین برند پرفروش موبایل در دنیا شد، ۴۰٪ رشد سالانه

هوآوی هر روز در مسیر رسیدن به هدف خود است اما هنوز تا رسیدن به مقصد راه درازی دارد. از دیروز گزارش های آماری چارک دوم سال ۲۰۱۸ منتشر شده که فکر نمی کنم برای هیچ شرکتی به اندازه شرکت های چینی شیرین بوده باشد، به خصوص برای هوآوی که حالا دومین برند پرفروش موبایل در دنیا است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آمار بازار موبایل در چارک دوم سال ۲۰۱۸ داشته باشیم.

همانطور که در جدول بالا می بینید، سامسونگ با بیش از ۱۰٪ افت بیشترین سهم را از دست داده است که مستقیما به فروش کمتر محصولاتش در رقابت با محصولات شرکت هایی است که در این جدول بالا ۴۰٪ رشد را ثبت کرده اند! بله، دو برند چینی شیائومی و هوآوی به ترتیب با ۴۸٫۸٪ و ۴۰٫۹٪ رشد بیشترین رشد را ثبت کرده اند.

در این جدول علاوه بر سهم بازار، تعداد دستگاه موبایل فروخته شده را نیز می بینیم. فروش ۳۱٫۹ میلیون دستگاه موبایل شیائومی می تواند حتی برای فروش ۴۱٫۳ میلیونی اپل زنگ خطر باشد و بعید نیست در آینده نه چندان دور حتی دست اپل از جایگاه سوم هم کوتاه شود! پس شیائومی نیز اوپو است که با فروش ۲۹٫۴ میلیون دستگاه در صدد جا ندادن به اپل در جایگاه چهارم است!

این مطلب متمرکز بر هوآوی تیتر زدیم اما هنوز صحبتی درباره آن نشده است. هوآوی با فروش ۵۴٫۲ میلیون دستگاه موبایل در چارک دوم سال ۲۰۱۸ سهمی برابر ۱۵٫۸٪ از بازار را دارد و این رشد بزرگی نسبت به فروش ۳۸٫۵ میلیون دستگاه در مدت زمان مشابه سال گذشته است. هوآوی اپل را کنار زده و به عنوان دومین برند پرفروش موبایل در چارک دوم سال ۲۰۱۸ شناخته می شود.

همچنین جالب است که به صورت کلی رفتار بازار موبایل را بررسی کنیم. در مجموع فروش مجموع بازار شاهد افت ۱٫۸٪ بوده است که از ۳۴۸٫۲ به ۳۴۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. نظر شما درباره این اعداد و ارقام چیست؟ روزگار دوری نبود که نام های آشناتری نسبت به این ۳ نام چینی در رتبه های دوم، چهارم و پنجم قرار می گرفتند!

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *