خانه / دنیای خودرو / هدف از بسته شدن ثبتارش ، حمایت از خودروسازان داخلی بود
کاکوفایل

هدف از بسته شدن ثبتارش ، حمایت از خودروسازان داخلی بود

هدف از بسته شدن ثبتارش ، حمایت از خودروسازان داخلی بود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو گفت: هدف از ابلاغ این دستورالعمل و بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو، حمایت از خودروسازان داخلی بود.
در حالی که یکی از اهداف باز شدن سایت ثبتارش و واردات خودرو، مبارزه با گرانی خودرو و مقابله با انحصار واردات خودرو از سوی برخی نمایندگی های مجاز بود. اما با باز شدن این سایت، نه تنها قیمت برخی خودروها رو به افزایش بوده است، بلکه بوی انحصار طلبی از سوی برخی نمایندگی ها به مشام می رسد.
در همین رابطه نیز ولی داداشی- سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرنگار خودروکار گفت: هدف از بسته شدن و پس از آن باز شدن سایت ثبتارش، حمایت از خودروسازان داخلی است.او افزود: براساس جلسات برگزار شده مجلس با وزیر صنعت معدن و تجارت، رییس سازمان گمرک و انجمن های مربوطه باعث شد تا سازمان توسعه تجارت نسبت به باز شدن این سایت مجاب شود، اما نباید واردات خودرو مانع فعالیت خودروسازان داخلی شود.
داداشی اظهار کرد: باید واردات خودرو به تدریج و با برنامه ریزی صورت گیرد، چرا که هدف از بسته شدن و پس از آن باز شدن سایت، حمایت از خودروسازان داخلی است. به گفته او، اینکه گفته می شود برخی خودروها در حجم خاصی از قدرت موتور وارد می شوند، آیین نامه ای است که توسط وزارتخانه تدوین شده است. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: حالا به نظر می رسد امروز با باز شدن سایت ثبتارش رقابت بیشتر می شود. اما معتقد هستیم نباید درهای ورود خودروها به کشور به یکباره باز شوند، چرا که در این صورت شوک اقتصادی به صنعت خودروسازی وارد می شود. او تصریح کرد: هدف اصلی از باز و بسته شدن سایت ثبتارش در مدت زمان مشخص، تلنگر به خودروسازان داخلی بود تا به خودشان بیایند و تولیدات خود را افزایش دهند.
داداشی با اشاره به اینکه مجلس در باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو کم تاثیر نبود، از این رو در صورت ایجاد انحصار واردات خودرو، وارد میدان می شود، اظهار کرد: در صورت نیاز مجلس وارد می شود. به گفته این سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، باید واردات خودرو به صورت تدریجی صورت گیرد، تا از وارد شدن آسیب به این صنعت جلوگیری شود و شرکت های داخلی از گردانه رقابت خارج شوند. اما باید فرصتی فراهم شود تا شرکت های خودروسازی داخلی به مرور زمان وارد رقابت شوند.

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *