خانه / تکنولوژی / فروش ۱۷.۳ میلیون فیچرفون تحت برند نوکیا در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷
کاکوفایل

فروش ۱۷.۳ میلیون فیچرفون تحت برند نوکیا در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷

هنوز هستند کسانی که علاقه خاصی به فیچرفون‌ها یا همان گوشی‌های سبک قدیم و دکمه‌ای خودمان دارند. نیاز به یک فیچرفون تقریبا غیرقابل انکار است و با این‌که بازار این گوشی‌ها به اندازه اسمارت‌فون‌ها داغ و جذاب نیست اما مشتریان خاص خود را دارد.

مطابق گزارشات جدید، کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال که مالکیت برند محبوب نوکیا را در اختیار دارد موفق شده در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷.۳ میلیون فیچرفون تحت نام نوکیا به فروش برساند.

برای اچ‌ام‌دی فرقی ندارد نام نوکیا با اسمارت‌فون‌ها دوباره زنده شود یا با گوشی‌های کلاسیک. جدای از بحث اسمارت‌فون‌ها، باید اذعان کرد که اچ‌ام‌دی در بخش گوشی‌های کلاسیک یا همان فیچرفون‌ها موفق بوده و بازگشتی غرورآفرین داشته است. در سال ۲۰۱۶، میزان فروش فیچرفون‌های نوکیا سقوط مصیبت‌بار ۶۰ درصدی را به چشم خود دید و از ۹۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۳۵ میلیون واحد در سال ۲۰۱۶ رسید اما امسال اوضاع بر وفق مراد اچ‌ام‌دی پیش رفت و تنها یک سال زمان برای فنلاندی‌ها کافی بود تا بازگشت به اوضاع مناسب سابق و روند مثبت فروش فیچرفون‌ها را تجربه کنند.

با توجه به اطلاعات حاصل از تحقیقات موسسه کانترپوینت که توسط وب‌سایت NokiaPowerUser منتشر شد، به نظر می‌رسد کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال توانسته در سه‌ماهه منتهی به پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷.۳ میلیون دستگاه فیچرفون تحت برند نوکیا به فروش برساند. البته ذکر این نکته لازم است که این عدد و رقم تنها تخمین و حدس کانترپوینت بوده و به طور رسمی توسط اچ‌ام‌دی تایید نشده است و بعید به نظر می‌رسد خود اچ‌ام‌دی آماری در این زمینه منتشر کند. کانترپوینت اشاره کرده بود که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷، اچ‌ام‌دی موفق به فروش حدود ۱۳.۵ میلیون فیچرفون شده است.

با این حساب می‌توان گفت که فنلاندی‌ها توانستند در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ میلیون دستگاه گوشی کلاسیک روانه بازارها کنند. متاسفانه درباره میزان فیچرفون‌های به فروش رفته در نیمه اول سال ۲۰۱۷ اطلاعاتی در دست نیست. بر همین اساس با قاطعیت نمی‌توان گفت که اچ‌ام‌دی برترین فروشنده گوشی‌های کلاسیک در سال ۲۰۱۷ بوده است. برای بیان قطعی این ادعا به زمان و اطلاعات بیش‌تری نیاز است. به هر حال بازگشت به روند رو به رشد در حوزه فیچرفون‌ها کاری بود که اچ‌ام‌دی به خوبی از عهده آن بر آمد. با وجود فیچرفون‌های مجهز به شبکه‌های ارتباطی ۴G، بعید به نظر نمی‌رسد که این روند غیرقابل انتظار در سال ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد.

نوشته فروش ۱۷.۳ میلیون فیچرفون تحت برند نوکیا در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ اولین بار در پدیدار شد.

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *