خانه / دنیای خودرو / خودروهای جذابی که مرگ زودهنگامی را تجربه کردند!
کاکوفایل

خودروهای جذابی که مرگ زودهنگامی را تجربه کردند!

گاهی پیش می‌آید که یک خودروساز قصد تولید یک خودروی خاص و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌کند. طرفداران آن برند، همگی آن شرکت را به خاطر این حرکت جسورانه تشویق کرده و دید بسیار خوبی نسبت به آن پیدا می‌کنند. خودروهایی که با توجه به طراحی و ویژگی‌های خود، نسبت به دیگر محصولات تولیدی، چند سرو گردن بالاتر هستند.

اما دراین‌بین هستند خودروهای خاص و پر ریسکی که یا نتوانستند مطابق برنامه‌ریزی تولید شرکت خود، دوام بیاورند و یا با مرگ زودهنگام خود، یک زندگی پرحاصلی را تجربه نکردند.

با چرخان باشید تا با این خودروهای جذاب و البته بدشانس تاریخ، بیشتر آشنا شوید.

دوج وایپر

شرکت آمریکایی دوج با گرفتن یک تصمیم پر ریسک و سخت برای احیای دوباره کوپه سرسخت ۱۰ سیلندر خود در سال ۲۰۱۳، کار مشکلی را دنبال می‌کرد. وایپر جدید، یک خودروی تمام‌عیار در تمامی زمینه‌ها بود و توانست با موتور قدرتمند خود طرفداران سرسختش را به وجد بیاورد.

موتوری که ۶۴۰ نسل پنجم وایپر را با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۴ نیوتون متر گشتاور، بهترین نسل خود، تا آن زمان قرار دهد. تا اواخر سال ۲۰۱۳، دوج فروش وایپر را به دلیل موجودی زیاد انبار و فروش کم، تا یک‌سوم کاهش داد. در سال ۲۰۱۴ به مدت دو ماه این فروش متوقف شد و حتی قیمت وایپر تا ۱۵,۰۰۰ دلار نیز کاهش یافت. اما هیچ‌یک از این‌ها دوای درد این هیولای آمریکایی نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ به پایان خود رسید.


جگوار XK

خودرویی که در سال ۲۰۰۶ به نمایش عمومی درآمد و با معرفی یک‌زبان طراحی جدید از این خودرو، ثابت کرد که این شرکت بریتانیایی هنوز هم توانایی تولید یک خودروی دو درب جذاب، قدرتمند و فوق‌العاده را دارد. خودرویی که ازلحاظ اندازه، نسبت به جگوار F-Type که وارث XK محسوب می‌شد، کمی بزرگ‌تر بود. شاخصه‌ای که خیلی‌ها آن را یک اشکال بزرگ و بعضی دیگر نیز یک مزیت برای این خودرو می‌دانستند.

این ابرخودروی بریتانیایی نیز تنها ۸ سال دوام آورد و در سال ۲۰۱۴ به صحنه تاریخ پیوست. خودرویی که اگر اکنون می‌شد، می‌توانست رقیب قدرتمندی برای بی ام و سری ۸ جدید به‌حساب بیاید.


میتسوبیشی لنسر اوولوشن

این خودروی ژاپنی در سال ۲۰۰۷ و به‌صورت طرح مفهومی برای بازار آمریکای شمالی به نمایش درآمد. خودروی جذابی که فروش آن، تا سال ۲۰۱۶ بیشتر طول نکشید و از دور رقابت خارج شد.

تمامی نسخه‌های آمریکای شمالی لنسر اوو دارای یک موتور ۲ لیتری دارای توربو بودند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتون متر گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه یا ۶ سرعته دستی، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کرد. شاید میتسوبیشی با به دست آوردن قدرت مالی سالیان گذشته خود و با بازتولید این ابر خودروی جذاب بتواند دوباره جایی برای خود در بازارهای جهانی پیدا کند.


فولکس‌واگن بیتل

بیتل که نسخه‌های قدیمی‌تر آن در کشور ما نیز وجود داشت، اکنون در آستانه مرگ قرارگرفته است. خودروساز آلمانی، اخیراً از نسخه نهایی بیتل رونمایی کرده و به نظر می‌آید که زمان بدرود با این خودروی محبوب آلمانی فرارسیده باشد. هنوز جانشینی برای بیتل معرفی نشده اما به‌احتمال‌زیاد، فولکس‌واگن قرار است جانشین این خودرو را در قالب خودروهای I.D. خود که خودروهایی با زبان طراحی جدید و برقی هستند، معرفی کند.

جالب است بدانید که بیتل جدید در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و سومین نسل از این خودروی آلمانی که هم‌اکنون به فروش می‌رود، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. دلیل حذف این خودروی کوچک نیز، استقبال مردم سراسر دنیا از کلاس کراس اوور و شاسی‌بلند بوده و تمایل مردم به خودروهای کوپه دو درب کمتر شده است.

آئودی R8

شرکت آئودی نیز اگرچه هنوز اعلام نکرده که ابر خودروی R8 خود را حذف خواهد کرد اما بنا به گفته‌های آقای پیتر مرتنز، رئیس بخش پیشرفت‌های تکنولوژی آئودی، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای معرفی نسل جدید R8 در دست اجرا نیست.

بااین‌حال می‌توان معرفی طرح مفهومی PB18 e-tron، باقدرت ۷۶۴ اسب بخار که یک خودروی تمام برقی است را نیز دلیل دیگری بر مرگ ابرخودروی R8 دانست. خودرویی که در سگمنت خود، یک خودروی منحصربه‌فرد و عالی بود و این بار قرار است ای خود را به خودروی برقی بدهد که بازار آینده به سمت آن پیش می‌رود.


 

 

 

نوشته خودروهای جذابی که مرگ زودهنگامی را تجربه کردند! اولین بار در چرخان پدیدار شد.

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *