خانه / دنیای خودرو / تکلیف خودروهای داخلی با استانداردهای ۸۵ گانه چه می‌شود؟
کاکوفایل

تکلیف خودروهای داخلی با استانداردهای ۸۵ گانه چه می‌شود؟

خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید

حدود دو سالی است که خودروسازان داخلی با مساله‌ای به نام استانداردهای ۸۵ گانه دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد که دی ماه سال جاری یکی از جنجالی‌ترین ماه‌های تولیدی برای خودروهای داخلی باشد چرا که طبق زمان‌بندی سازمان استاندارد باید خط تولید بسیاری از خودروهای تولیدی کشور عملا متوقف شود ولی با اوضاع تحویل و عرضه خودروهای مختلف آیا این اتفاق شدنی است؟

به گزارش چرخان، زمستان سال گذشته زمانی بود که رئیس سازمان ملی استاندارد کشور مصرانه روی رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تعیین شده برای خودروسازان تاکید می‌کرد و زمان معین شده برای این موارد را دی ۱۳۹۷ اعلام کرد که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این فشار شدید سازمان ملی استاندارد که در آن زمان یک اتفاق خوب به نظر می‌رسید حالا به یک مشکل برای بحران خودروسازی کشور تبدیل شود!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرودر حالیکه بسیاری از اهالی صنعت خودرو می‌گفتند که این فشارهای سازمان استاندارد می‌تواند به بهبود وضعیت خودروسازی کشور کمک کند ولی در حال حاضر که چندماهی است تولید خودروسازان کاهش یافته و بازار خودروهای داخلی نیز عملا دچار یک تورم افسار گسیخته شده یک بحران به بحران موجود اضافه خواهد کرد.

زمان بندی سازمان ملی استاندارد به این نحوه بود که تا تیر ماه سال جاری ۶۳ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه باید رعایت میشد و دی ماه امسال آخرین فرصت برای اجرایی کردن همه ۸۵ استاندارد تعیین شد. نکته تاسف بار قضیه اینجاست که در حال حاضر ایران‌خودرو و سایپا پیش فروش خودروهایی را انجام داده‌اند که عملا باید بعضی از آنها را از دی ماه سال جاری تولید نکند و مشخص نیست که تعهدات زمستان سال ۹۸ چگونه تامین خواهد شد!

وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور باعث شده تا بسیاری از مسئولین امر به دنبال راهکاری برای همکاری با خودروسازان باشند تا آنها نیز بتوانند از وضعیت فعلی خارج شوند. یکی از مسئولین مربوطه در سازمان استاندارد نیز گفته است که هنوز درخواست رسمی برای مدارا با خودروسازان به ما نرسیده است و ما نیز طبیعتا مطیع دستگاه‌های اجرایی بالاتر از خود هستیم و به خوبی به این موضوع آگاهیم که تحریم‌های خودروسازی منجر به مشکلاتی شده است که خودروسازان را دچار وضعیت فعلی نموده است.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپاوی در ادامه با اشاره به شایعاتی پیرامون کاهش کیفیت تولیدی خودروسازان گفت: البته خودروسازان باید بدانند که نباید در کیفیت تولیداتشان تغییری ایجاد کنند و باید در راستای افزایش کیفیت قدم بردارند.

در همین راستا گویا رئیس سازمان استاندارد نیز از احتمال فرصت یکساله برای خودروسازان گفته و شرط این کار را تلاش این شرکت‌ها برای رعایت تک تک استانداردها اعلام نموده است و بایستی این تلاش و رعایت حتی‌الامکان بندهای مختلف این استانداردها به وضوح قابل مشاهده باشد.

رئیس سازمان استاندارد همچنین افزود که اگر بدانیم خودرویی امکان اضافه کردن استانداردهای مذکور را دارد قطعا برای تولید آن فرصت خواهیم داد و بررسی‌های ما ممکن است تا دی ماه سال آینده به طول بیانجامد.

نوشته تکلیف خودروهای داخلی با استانداردهای ۸۵ گانه چه می‌شود؟ اولین بار در چرخان پدیدار شد.

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *