خانه / دنیای خودرو / افسانه پورشه ۹۱۱ ؛ تولید یک میلیون ۹۱۱ در ۵۴ سال
کاکوفایل

افسانه پورشه ۹۱۱ ؛ تولید یک میلیون ۹۱۱ در ۵۴ سال

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

روز گذشته پورشه رویداد بسیار خاصی را جشن گرفت. این خودروساز مطرح آلمان به رکورد تولید یک میلیون دستگاه پورشه ۹۱۱ دست یافت.
نسخه‌ی سبزرنگ کاررا S پس از خروج از خط تولید، شماره‌ی یک میلیون را به همراه داشت. پیش از این پورشه ۹۹۹,۹۹۹ دستگاه ۹۱۱ را تولید و به فروش رسانده بود.
به گزارش زومیت این نسخه‌ی خاص از ۹۱۱ از قطعات و آپشن‌های خاصی بهره می‌برد تا بیش از پیش آن را به نمونه‌های اولیه‌ی ساخته‌شده مشابه کند. این خودرو پس از یک تور جهانی در ایالات متحده، پیست نوربرگ‌رینگ آلمان و برخی دیگر مناطق، در موزه‌ی پورشه در اشتوتگارت قرار می‌گیرد.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

در فضای داخلی، این نسخه‌ی خاص از پورشه از صندلی‌های چرم با دوخت مشابه با الگوی سال ۱۹۶۴ پورشه بهره می‌برد. در بخش ادوات کیلومتر شمار و وضعیت خودرو، ارقام «۹۱۱ ۱,۰۰۰,۰۰۰» درج شده است که نشان از سابقه‌ی طولانی این خودروی افسانه‌ای دارد. غربیلک فرمان نیز به سبک خودروهای اسپرت دهه ۱۹۶۰ با چوب مزین شده است.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

پورشه چند نشان «۱,۰۰۰,۰۰۰» دیگر نیز در این ۹۱۱ خاص قرار داده است. ستون B و بخش سرنشین کناری داشبورد، از جمله‌ مکان‌هایی هستند که پورشه نشان خاص بودن این خودرو را روی آن‌ها حک کرده است. همانند نمونه‌‌های اصلی ۹۱۱، شاهد استفاده‌ از قطعات نقره‌ای در برخی اجزای بدنه‌ی بیرونی کاررا S اعم از دستگیره در، محیط اطراف پنجره و آینه‌های جانبی هستیم. رینگ‌های ۲۰ اینچی نمادین Fuchs نیز در این خودرو استفاده شده است. این رینگ‌ها برای سالیان متوالی یکی از مشخصه‌های بارز طراحی پورشه ۹۱۱ بود.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

پیشرانه‌ی به‌کاررفته در نسخه‌ی ۱ میلیون پورشه ۹۱۱، نمونه‌ی تقویت‌شده‌ی ۶ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ ۹۱۱ S است که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این میزان از توان از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

در ادامه‌ شما را به مطالعه‌ی چند نکته‌ی جذاب در رابطه با این نسخه‌ی خاص از پورشه ۹۱۱ دعوت می‌کنیم.
در کنار قیمت هنگفت جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دستی این پورشه ۹۱۱ کاررا S، شرکت پورشه نزدیک به ۲۴۰ هزار دلار برای تولید این نسخه‌ی خاص هزینه کرده است.
از یک میلیون پورشه ۹۱۱ تولیدشده، ۳۰ هزار دستگاه نمونه‌ی چهار سیلندر ۹۱۲، ۳۲۹ دستگاه مدل ۹۵۹ و ۹۳۴ دستگاه مدل ۹۳۵ به عنوان مشتقات مسابقه‌ای این خودرو عرضه شده‌اند.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

فردیناند پورشه زمانی اعلام کرد: «آخرین خودروی تولیدشده، مدلی اسپرت خواهد بود». گفته‌ی مؤسس پورشه توسط مدیرعامل کنونی این شرکت، اولیویر برومه، بدین صورت تغییر یافته است: «آخرین خودروی تولیدشده، پورشه ۹۱۱ خواهد بود».
فردیناند پیچ در روز‌های ابتدایی فعالیت خود روی پیشرانه‌ی ۹۱۱ کار می‌کرد. وی مسئول عبور از کاربراتور‌های Solex به نمونه‌ی Weber است. زیرا انواع جدید برای کاربرد‌های مسابقه‌‌ای بهتر بودند.
پورشه گیربکس‌های تیپ‌ترونیک را در نسل ۹۶۴ با هدف تسخیر بازار ایالات متحده توسعه داد. اما در واقعا فروش این محصول در بازار آمریکا سرعت کمتری در قیاس با سایر مناطق جهان داشت.
ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار پورشه برای مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی است.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته‌ی به‌کاررفته در مدل ۹۱۱GT3، نسخه‌ای از جعبه‌دنده‌ی دستی ۷ سرعته‌ی پورشه است که خود قطعات مشترک زیادی با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۷ سرعته‌ی PDK‌ دارد. با این حال جعبه‌دنده‌ی دستی ۲۳ کیلوگرم سبک‌تر است.
بیشترین نرخ تولید ۹۱۱ در سال ۲۰۰۷ با ۳۷ هزار دستگاه بوده است. در حال حاضر این نرخ چیزی بین ۳۰ تا ۳۳ هزار دستگاه در سال است.
طبق اعلام پورشه، ۷۰ درصد ۹۱۱‌-های تولیدشده هنوز در جاده‌ها هستند.
پورشه تحقیقات در رابطه با لزوم استفاده از چهار صندلی در ۹۱۱ را آغاز کرده است. با اینکه بسیاری از مشتریان این خودرو هیچ‌وقت از این بخش آن استفاده نمی‌کنند؛ بار روانی وجود دو صندلی اضافه را نمی‌توان نادیده گرفت. در حال حاضر پورشه هیچ برنامه‌ای برای حذف این بخش از خودرو ندارد.

افسانه پورشه 911 ؛ تولید یک میلیون 911 در ۵۴ سال

درباره ی 2po

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *